کانکس سازی

تولیدکننده کانکس تاشو - فروش کانکس تاشو

به سازه های پیش ساخته و سبک نسبت به سازه های سنتی (فلزی و بتنی) گفته می شود که علاوه بر امکان اقامت و اسکان توانایی سازگاری با موقعیت و برودت جغرافیایی منطقه را داراست و از متریال های عایق در دیواره ها و طرفین بهره می برد.
علت اینکه چرا کانکس سازی در چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است اینست که قدرت مانور در تولید و تیراژ بالا در مواقع ضروری و تامین یک اسکان مطمئن و سازگاری با مناطق مختلف کشور و شرایط آب و هوایی و همچنین امکان بازسازی و تعمیر سریع این نوع اقامتگاه ها باعث شده است تا مورد توجه همگانی قرار گیرد. از سوی دیگر امکان جابجایی این سازه ها و عدم نیاز به تخریب محل نصب و راحتی نصب فاکتورهای بسیار کارآمد در این نوع تجهیزات است.
در دیگر رو کانکس ها قابلیت فروش مجدد داشته و به دلیل استاندارد بودن اندازه های ساخته شده در این مجموعه به راحتی قابلیت تغییر کاربری را داشته و میتوان در اهداف سازمانی و با توجه به نیاز شرکت ها تغییراتی اعمال نمود.
کانکس ها غالبا با کاربری های زیر تعریف می گردد:
کانکس نگهبانی , کانکس ویلایی , کانکس اداری , کانکس کارگاهی , کانکس مدیریتی , کانکس مدرسه و کشاورزی و …
این مجموعه نه تنها در قالب ساخت کانکس های متداول فعالیت داشته بلکه با دارا بودن تیم مهندسی متخصص خود در زمینه طراحی و ساخت کانکس های نظامی – رادیویی و مخابراتی (BTS) و آزمایشگاهی و موارد خاص می تواند فعالیت نماید.

متریال های به کار رفته در کانکس چیست؟

در دو تیپ می توان متریال ها را دسته بندی اجمالی نمود:
ساختار فلزی کانکس که شامل شاسی و نگه دارنده دیواره ها و کلاف دور در و پنجره و فریم سقف که غالبا از جنس فولاد و پروفیل های قوطی و نبشی و ورق خم با استحکام بالا و مخصوص این کار استفاده می گردد.
ساختار دیواره ها که به جهت سبکی و عایق کاری و با هدف ایزولاسیون دمای داخل کانکس با بیرون از متریالهای پلی یورتانی یا پلی استایرنی با روکش ورق های گالوانیزه یا آلوزینک و با پوشش های ضد خوردگی بهره گرفته می شود. بهره گیری از این متریال با هدف ایجاد عایق صوتی و حرارتی مورد استفاده قرار گرفته و موجب استاندارد سازی و قرارگیری کانکس در زمره سازه های سبک و در عین حال عایق باشد.
در مورد نمای کانکس تنوع بسیار زیادی وجود دارد که غالبا بر مبنای نوع کاربری کانکس دسته بندی می شود در صورت استفاده از کانکس در زمینه اداری و بانکی می توان از نمای کامپوزیت و سایدینگ با متریال فایبر سمنت بهره جست که نمای متداول در پذیرش از سوی مشتری می باشد. آپشن های زیادی در ساخت این نوع کانکس ها می باشد از قبیل نصب پرده های لوردراپه و نصب کپسول آتش نشانی و نصب جعبه کمکهای اولیه که از مزیت های این نوع کانکس ها محسوب می گردد.
در صورت استفاده از کانکس های آموزشی در سطوح سنین پایین از ترکیب بندی کودکانه و با محوریت ایجاد شادی و محیطی نشاط آور استفاده می گردد که محیطی آموزشی برای این مقاطع سنی را فراهم ساخته و می توان در پلان های مختلف طراحی نمود و بنابر نیاز آموزشی فضاهای مناسبی را ساخت.
کانکس های مسکونی نیز در صورت کاربری ویلایی و مسکونی قابلیت پلان بندی و جدایش اتاق ها و استفاده از فضاهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی و بقیه موارد را بصورت دلنشین فراهم می کند. نه تنها در یک طبقه بلکه با ایجاد طبقات مختلف می توان در پلان مربوطه فضاهای لابی و تراس و جکوزی و ایرکاندیشن … در نظر گرفت.

مطالب مرتبط